Calugaru Andreea Lorena, Artista care face cinste generatiei sale.

Doamne, dragelor, ce rea e lipsa cafelei la timpul potrivit! Sunt orele treisprezece trecute si abia acum beau cafea- 300 ml! O beau scriind cu o placere rara despre o Artista de care m-am atasat deja mult de tot. Calugaru Andreea Lorena are multe calitati, dar vreau sa ma refer pentru inceput la una pe care am apreciat-o foarte mult: cerandu-i in privat acordul si colaborarea de a scrie despre ceea ce face ea pe blogul acesta in cadrul proiectului Sustin lucrul facut manual, nu a spus ca altele (doar doua, nu le stiti) „nu am timp”, trantindu-mi in scarba cinci cuvinte „cheie”, intrebandu-ma apoi, cu aerul ca mi-au facut o mare favoare: „e ok?” ci si-a dat tot interesul sa ajute sa fie cunoscuta la adevarata ei valoare. Am lasat-o azi-noapte scriind, iar la orele sapte dimineata a fost acolo din nou, sa clarificam detaliile. A, nu, nu s-a laudat pe sine. Calugaru Andreea Lorena mi-a vorbit ca unei surori cu paisprezece ani mai mare decat ea numai despre pasiunea ei pentru nodurile celtice in care impleteste bratari si cercei– nu-i asa ca vreti si voi? pentru ca eu vreau!- si pentru accesoriile celelalte ale sale pentru care foloseste fermoare si alte materiale neconventionale (plastice) sau reciclabile, din drag de natura pe care o vrea ocrotita.

Ati observat ca ii pomenesc numele intreg? Pentru ca este deja o Artista. Si prin calificare (a studiat intai la Liceul de arte plastice Nicolae Tonitza si mai apoi la Universitatea Nationala de Arte) si prin talent. Si imi doresc ca dintr-o zi incolo, cat mai curand, numele acestei bucurestence in varsta de douazeci si sase de ani sa ajunga unul mare, important. Cumparand bijuteriile ei o putem ajuta sa se dezvolte. Va rog sa tineti cont: una din bratarile acestea pe care nu va cred ca nu vi le doriti, nu costa- acum!- mai mult de 20 ron! In masura in care acestea, ca tot ce face sunt impletite manual din snur din piele! Iar o pereche de cercei 15 ron.

Ca mai toate cele despre care am scris deja in cadrul proiectului, si ea a inceput sa creeze bijuterii intai de dragul ei, apoi pentru colege si prietene. La UnARTE a urmat cursurile Sectiei Arte Textile fiind atrasa de impletiturile de fire si tehnica tesaturilor. Ce m-a iduiosat si m-a impresionat cel mai mult la fata aceasta este faptul ca in vacantele din perioada liceului a lucrat ca ucenic pentru un pictor- restaurator de mozaicuri bisericesti.

Nu afirm ca Andreea nu mai are de invatat, de descoperit. Eu nu sunt critic de arta iar proiectul meu se ocupa de arta handmade, mai putin exigenta, oricum. Dar am creditat-o dedicandu-i acest articol cu intentia de a-i da un impuls. Sa nu inceteze sa inoveze, sa bucure domnisoarele si doamnele cu accesoriile sale, sa-si faca profesorii mandri. Pentru generatia ei, ar trebui sa fie un reper de indrazneala, de capacitate si dorinta de a munci, de a dezvolta un hobby, s.a.m.d. Va invit sa priviti colajul de mai jos cu o parte din creatiile sale si haideti sa o „premiem” si pe ea cu un banner publicitar in bara laterala a blogului meu, cu link catre al sau, unde puteti descoperi oferta accesoriilor sale. Noi, cea care scrie si cei care sustineti la randul vostru lucrul executat manual, ne-am facut datoria: am promovat inca un talent. Va las pe toti cu bine! (Am terminat si cafeaua.)

Această prezentare necesită JavaScript.

Lasă un răspuns

