„Facut de Lipo.”

Bine (ca) ne-am regasit iarasi! Sunt in masura sa va impartasesc o satisfactie pe care o am in interesul proiectului meu de promovare a artizanatului romanesc: in lumea handmade, creatorii se ajuta si se sustin intre ei! Am rugat una dintre  tinerele pe vi le-am prezentat deunazi sa imi recomande alte talente pe care sa le promovez aici. Fara sa ezite, mi-a dat patru nume, printre care si al celei despre care va voi spune in acest articol, Oana Lipovanu. Apoi, in privat, o alta creatoare deosebita, mi-a recomandat doua tinere care modeleaza foarte frumos lutul polimeric. Am incredere asadar sa continuu cu aceasta poveste frumoasa despre lucrul manual!

Despre Oana am ales sa va scriu din mai multe motive, dar cel determinant a fost acela ca ea este oarecum la inceput in domeniul margelitului si ii prevad multe bucurii pe taramul bijuteriilor handmade! O motiveaza sa persevereze prietenele sale- una dintre ele fiind chiar aceea care a cadorisit-o tam-nisam cu  sarma, ace (cu cap si cu bucla) si tortite de cercei pentru a o motiva sa faca ceea ce declara mereu ca nu poate face: bijuterii! Oana practica lucrul manual inca de pe cand era fetita. Daca celelate fete se bucurau de libertatile si calatoriile vacantelor, ea se bucura ca o vizita bunica sa care venea la ea cu tot cu razboiul de tesut, la care lucra si micuta Oana. II place si azi ideea de claca, de sezatoare. Mult a iubit mai tarziu sa coasa goblenuri! Dar iata ca de la o vreme este pasionata si mai mult de tehnica peyote si de razboiul de tesut margele. Cel mai mult ii place sa imbrace cabochoane: „Mi se pare ca, imbracate in sute de margelute, acestea prind viata si dau farmec tinutelor fetelor cochete”, spune ea. Este pasionata si de hartie. Stiti ce spune despre aceasta? „Mi se pare fascinanta. Teribil de fragila si totusi atat de maleabila si cu posibilitatea de a face mereu si mereu altceva dintr-un simplu petec de hartie.” Ei bine, de aceea v-am prezentat-o pe Oana Lipovan: pentru ca ea indrageste ideea in sine de lucru manual! Pentru ca indrazneste  si iubeste sa creeze!

Urmeaza sa urmariti colajul cu fotografii reprezentative pentru ce a invatat Oana in doar cateva luni!Daca vreti a o cunoasteti mai bine, accesati-i bannerul de pe blogul meu. Alegeti handmade! Si va astept cu bratele deschise de fiecare data, va rog sa nu lipsiti de la intalnirile noastre cu  artizani din domenii diverse. Pe data viitoare!

Această prezentare necesită JavaScript.

Lasă un răspuns

