Andreea Zelenak. Un talent remarcabil.

Buna ziua, va salut din nou, cu drag. Poate nu ma credeti, dar am emotii de fiecare data cand scriu un articol. Cateodata sunt rezonabile ca intensitate, alteori ma coplesesc. Daca nu toti oamenii, cei mai multi dintre noi ne tamaduim prin pasiunile noastre diversele rani specifice firii umane. Eu am mai multe pasiuni, dar cele care ne intereseaza acum, sunt doua: pentru scris si pentru tricotat. (De-ar fi mai ieftine firele in Romania noastra! Dar asta e alta treaba.) Sunt obisnuita de micuta sa port tricotaje unicate si haine deosebite croite si cusute de mama. Daca despre mine pot spune ca sunt foarte pasionata de handmade, despre mama ar trebui sa spun ca este „bolnava”! Deci am pentru lucrul de mana facut cu talent un drag special, si-l am dintotdeauna. De cand scriu despre handmade (acesta este articolul numarul 47, deci prezint al 47-lea artizan cu acest prilej!) ma simt mult mai bine. Am in general parte de colaborari frumoase, dintre care unele, cele mai pretioase pentru mine, s-au transformat in prietenii. Daruiesc nimic altceva decat interes pentru frumos si dobandesc prietenii frumoase. Este minunat! Eram mai introvertita acum cateva luni cand am inceputul proiectul acesta de sustinere a lucrului facut manual. Multumesc tuturor colaboratorilor cu inima deschisa care si-au dat acordul sa scriu despre creatiile lor. Arta vindeca!

Astazi voi scrie despre Andreea Zelenak. Ea are un talent artistic remarcabil si sunt cu totul convinsa ca nu exista cineva care sa contrazica aceasta consideratie. Si-a facut singura invitatiile de nunta si marturiile si, cautand pe net magazine virtuale cu materiale, a dat peste o multime de adrese de astfel de magazine care ofereau materii prime pentru handmade. La inceputul lui 2009 a inceput sa se „joace” cu lutul polimeric, prima sa dragoste. Tehnicile sale cele mai indragite sunt millefiori, filigree, mocume gane , cu care isi creeaza cabosoane pentru alte proiecte. (Pauza. Sa cautam sa vedem si noi ce presupun aceste tehnici. Ma rog, „sa vedem si eu”, daca voi stiti deja. Revin imediat cu povestea creatiilor Andreei Zelenak. Wow, fetelor, dati click pe cuvintele colorate, trebuie sa vedeti! Ceva, ceva mai invatasem eu de cand scriu, dar imi place sa admir orice lucrat in fimo. Maaama, vreau si eu mocume gane, vreau si eu! Toate bijuteriile mocume gane sa vina la mine!)

Andreea, iarta-ma, m-a luat asa, de jos, stii tu prea bine! Bun. Acum, pentru ca in fata aceasta clocoteste imaginatia si indemanarea, si-a  spus: „Misto cu fimo (in fine nu stiu daca foloseste cuvantul „misto”), dar imi consuma prea mult timp. Eu vreau sa mai incerc si ate tehnici, ce mi s-ar mai potrivi?” Si iat-o experimentand si impletiturile din sarma, caci, mai zice ea „Ador sa fac imbarligaturi impletite din sarma pe pietre. Mai ales din sarma de cupru!” (Parerea mea este ca daca zice „imbarligaturi”, zice si „misto”. Macar atat, ca prea ne umileste cu talentul acesta al ei!)

In 2011, a gasit intamplator intr-o mercerie locala cateva nuante de snur soutache, de care stia tot de pe net, doar ca tutorialele in aest domeniu nu abundau atunci, ca acum. Doua saptamani nu l-a atins, se uita lung la el si atat. A indraznit sa faca un ceas de care a fost suficient de multumita si incurajata sa continue pana la performante uluitoare le-as califica eu, dar stiu ca foarte multe apreciaza enorm stilul si priceperea, creativitatea Andreei Zelenak!

„Am participat la mai multe concursuri si festivaluri handmade (nu le enumar ca sunt multe si nu le mai tin minte pe toate). Imi plac mult pentru ca imi pun creativitatea la munca. Ador sa mi se dea o tema si sa ma las purtata de val! Anul trecut (2014) am avut o colectie, defapt prima mea colectie numita ELEMENTAL, inspirata dupa cum spune si numele din elemente (aer, apa, foc, pamant) la care am mai adaugat metal, timp, love, inocenta. Nu a fost usor sa transpun temele in soutache dar am fost foarte mandra de rezultat. Imi place mult sa am teme dificile, care sa stoarca din mine orice farama de creativitate.”

Ei bine, eu nu mai am ce adauga. Multumesc Andreei pentru colaborare, ne-a facut, sunt incredintata, tuturor o bucurie. Sa-i  admiram acum o parte din lucrari. Pentru restul, comenzi de exemplu, accesati bannerul Andreei din bara laterala a blogului meu. Alegeti handmade! Pe data viitoare, cu multumiri si pentru aceasta vizita duminicala. Numai bine!

Această prezentare necesită JavaScript.

Lasă un răspuns

