Mariana Rogoz, un nume in soutacheria romaneasca.

Va salut cu drag pe toti! Uneori, scriu vesela si foarte jucausa cu vorbele, cand prezint bijuterii fimo, mai ales. Sau cu foarte mare entuziasm, cand scriu despre o tehnica noua. Alteori, cu o admiratie pentru tehnica si splendoarea unor anumite accesorii care ma gatuie, admiratie care-mi impune o sobrietate respectuoasa. Scriu intotdeauna cu mult drag despre handmade, chiar si cand recomand o creatoare la inceput de drum, o ucenica. Astazi, abordez iarasi tehnica soutache, cu aceeasi deferenta pe care o simt de fiecare data privind aceste bijuterii handmade unice si spectaculoase.

Mariana Rogoz este un nume cunoscut in soutacheria romaneasca.  Mari, este inginera textilista, dar lucreaza in marketing. Am ales sa scriu despre ea- sa scriu, nu sa v-o prezint, caci o cunoasteti, desigur, cel putin acelea care aveti cunostinta sau drag de tehnica soutache!am ales deci sa scriu deoarece m-am imprietenit strans cu cateva artizane ale genului, din care una lucreaza special pentru mine un set de bijuterii soutache. (Ceea ce ma emotioneaza foarte tare! Multumesc Monica Ioana! Multumesc si tie, Olimpia Filip. Izabella Tronaru, te imbratisez!) In plus, si pentru ca sunt indragostita pana la intimidare de aceste bijuterii atat de complexe, cu pietre semipretioase si diferite alte materiale integrate in ele, sporindu-le fastuozitatea.

Revenind la Mariana Rogoz, este de remarcat faptul ca, daca acum organizeaza ateliere de soutache pentru a raspandi cunostintele sale privind aceasta tehnica de realizare a unora dintre cele mai impresionante bijuterii, printre romancele pasionate de handmade, a fost o vreme cand lui Mari a noastra nu-i placea deloc sa coasa! Or, soutache-ul este 100% coasere! Sa n-o lungesc inutil, eu o felicit pentru evidentele sale progrese, cu atat mai mult cu cat nici eu nu cos vreodata de placere! Mi-ar placea sa imi fac propriile bijuterii soutache, ca vorbim acum despre ele, dar eu nu am nici rabdare, nici imaginatie cum au artizanele genului.

Atat bijuteriile soutache, cat si aranjamentele realizate de Mariana  aduc in prim plan contrastul de culori, delicatetea si rafinamentul. Am observat ca accesoriile Marianei Rogoz, colierele, de exemplu, nu sunt foarte masive ci simple, gingase, neopulente. Sunt extrem de curioasa cum ma voi simti purtand astfel de bijuterii despre care, pana acum cateva luni, nu stiam mai nimic. Va recomand sa participati si voi la atelierele Marianei si ale oricui organizeaza astfel de intalniri in cadrul carora aveti sansa sa va initiati in tehnica soutache! Sunt absolut convinsa ca veti deveni impatimite ale acestor bijuterii, ca veti lucra si voi pana cand veti adormi, de dragul lor, cu acul, ata si snurul soutache in maini. Iar eu, voi scrie intr-o zi aici si despre voi si poate va voi comanda o bratara lata, cu piatra ochi de tigru. (Fiecare cu pasarica lui!)

Priviti mai jos lucrarile Marianei. Alegem handmade pentru ca este lucrat cu suflet si ne prinde cel mai bine, da? Pe data viitoare!

Această prezentare necesită JavaScript.

Lasă un răspuns

