Emil Ion, artizan al cuprului. Ne plac si bijuteriile din cupru, nu-i asa?

Va salut cu drag. Acest articol va prezinta cel de-al 70-lea artizan pe care il recomand in cadrul proiectului meu de promovare a handmade-ului. M-a intrebat ieri cineva (persoana importanta, va asigur, dar nu pot sa spui cine) incotro vreau sa ma indrept cu acest proiect, cu blogul? M-a speriat intrebarea. Pentru ca proiectul meu a luat amploare. Si pentru ca proiectul meu deja nu mai este numai al meu! Primesc din partea voastra sprijin, sugestii, multa implicare. Daca as renunta la proiectul nostru, m-ati ierta? M-as ierta? Va multumesc tuturor. Fara voi chiar n-as fi ajuns pana aici. Voi incerca sa nu ma sperii, voi incerca sa devin din ce in ce mai buna. De dragul handmade-ului. Si al vostru.

Asadar. Imi plac mult dantelariile. Credeti-ma, imi plac foarte mult. Si din sarma sa fie, imi plac si basta! Imi plac si din argila polimerica, si sculptate in lemn, nu importa! Cu cat mai neconventional materialul, cu atat mai mult imi place! Dantele, broderii, fineturi… Imi plac si bijuteriile din cupru! Cele bibilite, floricite, franjurate… De fapt, orice obiect din cupru realizat cu maiestrie. Va amintiti de Mihai Hadaruga, despre care am scris aici nu de mult? Nu imi spuneti ca nu v-ati dori o cana gravata de el si innobilata cu straie frumoase din arama!

 Sa cunoastem acum un domn  foarte dragut, care a prins drag de lucratura in acest metal dupa ce a citit despre proprietatile sale vindecatoare, acum doi ani. „Atunci, sa-mi fac o bratara din cupru”, si-a zis Emil Ion. S-a convins ca se simte mai bine si a facut bratari si prietenilor, celor dragi ai sai. Emil si cuprul. Cuprul si Emil. Compatibilitate. Dragoste. Intre om si metal. Din tutoriale a invatat sa modeleze cuprul. Cu ciocanul, cel mai mult, caci ii place cum, batut cu acesta, cuprul capata un aspect deosebit, antichizat.Materialele le iau din magazinele de materiale electrice si de constructii : cabluri electrice , teava de instalatii si tabla pentru acoperisuri si alte destinatii, deoarece acestea au cea mai mare puritate (99,7 % ). Cuprul trebuie sa fie cat mai pur pentru a-si face efectul dorit , iar in acest sens eu nu fac lipituri , acestea facandu-se cu cositor sau alte aliaje.”

Dragii mei, dragele mele, aflati ca eu apreciez foarte mult mai ales progresele novicilor. Atunci cand te apuci de ceva despre care nici idee n-ai, si nici incredere in tine, si ajungi in cateva luni de zile la performante, mi se pare un succes de poveste! Sa fii premiat, solicitat de clienti, apreciat la targuri handmade: cum sa nu fie Emil incurajat de izbanzile sale rapide si neasteptate? (In sport, eu tin cu cei de pe locul doi. Ii sustin sufleteste cu convingerea ferma ca ei vor castiga la finalul cursei/ meciului/ campionatului.)

Va recomand sa admirati acum creatiile lui Emil (multe dintre ele includ pietre semipretioase) si sa indrazniti sa va indragostiti de ele. Stiu ca preturile lor nu sunt nici pe departe prohibitive. Va imbratisez. Haideti sa alegem handmade! E lucrat cu suflet si ne prinde cel mai bine! Pe data viitoare! (Nu uitati de bannerul lui Emil pe acest blog: un click si… ajungeti la el.)

Această prezentare necesită JavaScript.

Lasă un răspuns

