Oana D’art- bijuterii handmade transmise din generatie in generatie.

Va salut, cu tot dragul de care sunt capabila! Va voi relata, ajutata de Oana, povestea ei de artizan al margelelor. Al bratarilor si colierelor din margele, cu modele traditionale romanesti, si nu numai.

Se mirau oamenii de pasiunea Oanei celei mici, care cosea goblenuri, cum o invata bunica, sau croseta, cum strabunica ii aratase sa faca! Stiti ce si-a cumparat Oana din Grecia, intr-o excursie fiind, pe la 13-14 ani? Margelute dintr-un magazin peste care daduse „din greseala”. (Crede careva in intamplare? Eu, nu!) Si-a cumparat doua culori, atat a putut atunci. Putem noi intelege dragul cu care a purtat apoi primele sale doua coliere, lucrate cu margelutele din acea Grecie minunata?

Oana are un gand foarte frumos despre creatiile sale, ia, cititi urmatoarele:

„Creez lucruri foarte rezistente. Imi doresc ca produsele mele sa reziste in timp si sa fie transmise mai departe (cum se facea pe vremuri) de la mama la fiica si de aceea folosesc produse de cea mai buna calitate, sunt atenta la fiecare detaliu, dar mai ales le lucrez cu mult drag.”

Mi-ar placea sa o intalnesc pe Oana intr-o statie R.A.T.B., asteptand amandoua acelasi autobuz: as remarca-o pentru colierul sau stil cravata, cu sute de margelute, tesute cu motive populare romanesti. Un accesoriu foarte muncit, care ii vine frumos si care ma face sa mi-l doresc, simtind ca si mie mi-ar veni bine! Doar port camasa si jeansi evazati! Isi scoate telefonul din geanta: inca, ce bratara superba are fata aceasta! Oare isi face singura aceste bijuterii? Ar trebui sa traiasca bine, avand asemenea talent…

„Oricine vede si pune mana pe ceea ce fac, este impresionat, insa vanzarile sunt putine. Poate ca multa lume nu isi da seama ca imi ia intre 3 si 8 ore sa fac o bratara si 3 zile de lucru incontinuu sa fac un colier. Preturile sunt foarte mici pentru cat ar trebui de fapt sa fie!”

Stim, Oana, dar speram cu totii, eu chiar cred, nu doar sper, ca preferintele romanilor pentru lucrurile unicate, artistice, vor fi cele care vor dezvolta, incet, dar sigur, ramura handmade a produselor de calitate superioara! Mie mi-ar lipsi enorm artizanii, as trai un cosmar daca acestia, toti, Doamne fereste, ar descuraja, renuntand sa mai creeze!

Dragele mele cititoare si prietene! Alegeti handmade, este lucrat cu foarte mult suflet si va asigur, ne prinde cel mai bine! Pe data viitoare! (Cautati bannerul Oana D’art pe blogul meu. Va va conduce direct la pagina sa facebook.)

Această prezentare necesită JavaScript.

Lasă un răspuns

