Maria Pop, dependenta de tehnica frivolite.

Dragele mele, scriu un al doilea articol azi, si il scriu din mai multe motive. Intai, imi place fata despre care scriu, Maria Pop. Apoi, imi plac „bizgudelele” ei crosetate fin, cu fir degrade, si nu numai. Scriu terapeutic, cum artizanati voi, daca sunteti creatori, terapeutic. Scriu cu gandul ca, poate asa v-am obisnuit, sa aflati oricand deschideti voi laptopul, cate ceva in plus despre handmade-ul romanesc. De certa valoare, cu sinceritate o spun!

Eu scriu mereu cu intentii bune, dar cateodata, fac fete extrem de frumoase si de talentate, sa planga. Cica, de fericire! Dragele mele modeste!

Maria poate sa faca handmade din toate genurile cele traditionale, transmise din mama in fiica. Cu toate cele stie si-i place lucra! A descoperit insa in anul 2010 tehnica frivolite-ului. „De ce frivolite? Pentru ca m-a atras finetea lucrului si posibilitatea de a face lucrurile numai cu un nodulet. A fost captivant felul in care, aranjand nod dupa nod, poti sa faci lucruri uimitoare.” (Maria, mie-mi place tot ce faci tu, pentru ca-mi amintesti de mama, cum tiveste ea batistutele, servetele de bucatarie, cearceafurile, perdelutele e la balcon sau de la geamul de la usa baii, etc. Vad ce faci tu, si ma simt acasa, de unde am plecat, casatorindu-ma, de trei ani.)

Imi pare rau (sau bine?) sa va spun ca artizana pe care v-o recomand acum, este o femeie dependenta. „Primele lucrari au fost decoratii pentru pomul de iarna, decoratii pe care le pastrez si acum.”, zice ea, dar, zau sa ti se traga de la asa ceva?! Zice Maria noastra ca, de mult ce-i place sa danteleze frivoliteste, nu se poate opri din lucru si-si va transforma dependenta pasiunea, in afacere. „Cel mai mult imi place sa lucrez cercei si bratari, nu stiu de ce dar este partea mea favorita in lucrul cu dantela. Lucrez mult cu bumbac , dar la noi nu prea avem de unde alege culorile asa ca am ajuns sa-mi vopsesc singura firele. Cel mai frumos este sa le vezi cum prind viata in obiectul creat! Niciodata nu va fi unul la fel cu celalalt.”

Bun. Eu sustin „dependenta” Mariei de lucrul manual. Si pe a noastra, de produsele handmade! Sa alegem asadar handmade pentru ca e facut cu mult suflet si ne prinde cel mai bine!

Va plac semnele Mariei de carte? Puteti darui unul dintre ele cuiva pasionat de lectura! Daca aveti in casa obiecte care va sunt foarte dragi, le puteti innobila, cerandu-i Mariei sa le tiveasca cu danteluta frivolite! Iar daca sunteti o persoana discreta, sau aveti din cand in cand dispozitii romantice, seturile sale de accesorii foarte fine, vi se vor potrivi minunat. Fluturasi sau alte cele, pentru decorat? Sigur are Maria destule idei!  Am zis! Eu asta cred!

Pe data viitoare! O gasiti pe Maria, Marilux este brandul cu care-si semneaza creatiile, si accesand bannerul sau de pe partea stanga a blogului, si in lista mea de creatori preferati. (Sus, langa Acasa, Despre, etc.)

Această prezentare necesită JavaScript.

Lasă un răspuns

