Simona Buibar, deja o Artista. Talent la superlativ.

Dragi prieteni ai mei si totodata iubitori de handmade, creatori si consumatori. Va multumesc pentru prietenia voastra, pentru interesul acordat acestui blog, pentru colaborarea voastra. Proiectul meu de promovare a artei handmade si a creatorilor romani de handmade, poate continua numai in stransa noastra intovarasire. Asadar, sprijiniti-ma sa ajung la 150 de artisti handmade prezentati si recomandati, in curand, la 200… Va cer aceasta numai in numele creatiilor handmade, de care sunt indragostita!

Am stiut ca voi scrie despre Simona Buibar, una dintre fiicele realizatorului de bonsai  (si expert in amenajari interioare) Marius Buibar, citind marturia sa despre talentul tatalui ei. Am apreciat ca a scris-o foarte riguros din punct de vedere topic si gramatical. Simona, imi pune cam aceeasi „problema” ca si Ecaterina (Eka Painting): poveste ea insasi atat de minunat, incat, ce-mi mai ramane mie sa adaug?!

Simona este inca eleva la un liceu de arte plastice. Picteaza extraordinar, migaleste si ea copacei bonsai, decoreaza cutii folosind culori acrilice… „Eu sunt foarte interesata de cultura asiatica. M-am straduit ca fiecare cutie sa contina ceva din spiritul acestei artei numita “laquer art,  sa fie lucrata cu o acuretete tehnica cat mai mare si, totodata, sa aduc si o nota moderna acolo unde este posibil. De pilda, am lucrat un set de trei cutii care intra una intr-alta. Cea mai mare are pictat drapelul actual al Coreei, urmatoarea un drapel al Joseonului, iar cea mai mica, stema Goguryeo, statul care a fost la radacina istoriei milenare a Coreei, deci s-a vrut a fi o incursiune artisitica in istoria acestei tari!
In rest, am folosit teme traditionale, pasari, flori, ramuri inflorite…totul lacuit cat mai frumos!”

Simona isi doreste sa studieze si ceramica. O admir pe fata aceasta. Am sa va spun imediat despre tablourile sale, care anume m-au lovit, si nu pun ghilimele cuvantului lovit, vazandu-le prima oara! Mai inainte, sa o lasam pe Dana Baragan, prietena Simonei, care a primit cadou din partea acesteia, o lucrare sau chiar mai multe, realizate de ea:


“(….) Ii sunt profund recunoscatoare Simonei pentru munca depusa. Nu stiu ce altceva as putea sa-i spun decat un sincer MULTUMESC, alaturi de promisiunea ca pentru mine toate lucrurile facute de ea sunt niste comori pe care le pretuiesc din tot sufletul meu.“

Dragi cititori si prieteni, dati click pe cuvintele albastrite „laquer art” pentru a intelege si mai bine pasiunea Simonei pentru pictura asiatica. Cele doua tablouri ale sale care mi-au placut dincolo de orice expresie, se numesc: „Window to my soul”! si „The little girl with the matchsticks”.  Sunt convinsa ca nu trebuie sa vi le descriu.

Simona Buibar (participa fix in aceste momente la un eveniment coreean), iti multumesc ca mi-ai oferit ocazia sa te cunosc, sa iti cunosc o parte dintre lucrari! Nu vreau sa devin sentimentala. Multumesc. Atat.

Alegeti handmade, dragii mei. Este lucrat cu foarte mult suflet, vedeti si voi! Pe data viitoare!

(Bannerul sau il gasiti pe blogul meu, in partea stanga. Numele sau, linkuit si el cu una dintre adresele unde o puteti gasi, este in lista creatorilor mei preferati.)

Această prezentare necesită JavaScript.

2 gânduri despre „Simona Buibar, deja o Artista. Talent la superlativ.

  1. Buna,
    pe langa faptul ca Simona are acuratete si sensibilitate in a picta, cel mai mult si mai mult mi-a placut ca e foarte expresiva. E minunat ce face! Am simtit cu siguranta ceea ce vrea sa exprime. Drumurile ii sunt larg deschise Simonei, felicitari!
    Ioana, m-ai surprins placut, esti iar o draguta ca m-ai mentionat si in acest articol scris cu atata patos!
    Cand ma intorc acasa, alerg pe scari spunandu-mi: Ia sa vad despre cine a scris azi, Ioana mea draga!

Lasă un răspuns

