L’Ateliemn. „Imperfectiunea da savoare vietii.”

 Ma bucur ca ati revenit pe blogul meu, al nostru, al iubitoarelor de handmade! Sa credeti, chiar ma bucur! Am mai cunoscut, impreuna, o creatoare, Roxana Matei, care ne dezvaluia ca si sotul sau creeaza goblenuri si accesorii din margele, ca si ea. Ba, chiar el a fost cel care, cu rabdarea si pasiunea sa pentru handmade, a determinat-o si pe ea, sa incerce. Insa cei despre care voi scrie astazi, Bianca si Cezar, conlucreaza deseori pentru realizarea aceluiasi produs handmade!

Bianca, a inceput sa realizeze, cu mainile sale, diverse lucrusoare frumoase, pe cand locuia in Danemarca, acum trei ani. Acolo, multa lume practica handmade-ul, este foarte popular, asa cum CRED ca va fi si la noi! Sunt de gasit o sumedenie de magazine cu materiale de lucru, sunt organizate multe cursuri, ateliere si targuri handmade.

 Bianca nu gandea ca va ajunge sa vanda felicitarile sale, dar asa s-a intamplat! Pentru marile evenimente din viata oamenilor, pentru sarbatoarea  Craciunului, Bianca se bucura sa creeze, in loc sa se plictiseasca, cu gandul acasa, in tara natala. Cezar, prietenul sau, cunoscut de ea in Danemarca, este talentat in pirogravura, desen, pictura, traforaj… Impreuna, s-au intors anul acesta, in Romania. Si au inceput proiectul L’Ateliemn. In cadrul caruia, Cezar lucreaza lemnul, iar Bianca brodeaza etamina. Si din acestea doua, uneori combinate, dar nu intotdeauna, rezulta accesorii si obiecte decorative de tot felul: cercei, medalioane, logo-uri de trupe, tablouri, rame foto, cutii pentru lucrurile pe care le pretuim noi mai mult, si mai mult! (Am vazut, pe pagina lor, cercei cu preturi de 12 sau 15 lei, sa stiti!)

 Sa-l cunoastem putin, si pe Cezar, acum!  El, cum v-am spus deja, este pasionat de micro-tamplaria artistica.

„Mi-am cumparat o trusa de traforaj si am inceput sa fac diferite obiecte personalizate pentru prietenii mei : brelocuri, medalioane, cercei, chestii de agatat pe pereti, practic tot ce imi venea in minte.”

Ce aflu?! A realizat, in anii liceului, o replica a Turnului Eiffel, de peste un metru inaltime!

Ca pictor, Cezar este la fel de inflacarat.

„Dupa terminarea studiilor, am plecat in Danemarca cu scopul de a “mirosi alt aer”. In toata aceasta perioada, m-am ocupat in special de pictura. Pictam tot felul de ciudatenii. Si pictam pe ce apucam, inclusiv pe usa camerei mele, fara consimtamantul proprietarului. Nu imi pasa. Voiam sa pictez!”

 Bianca si Cezar sunt la inceput, acum. Luna viitoare vor participa la primul lor targ, insa nu stau degeaba, in asteptarea evenimentului: creeaza, lucreaza la site-ul lor si chiar planuiesc sa tipareasca primul lor catalog de produse!

 „Credem in lucrul acela imperfect, facut de mana omului, cu truda si pasiune. Perfectiunea nu exista, e o iluzie, o utopie, imperfectiunea da savoare vietii! Credem in traditie si in mestesugurile care odata erau transmise din tata in fiu si care acum sunt pe cale de disparitie, pierzand teren in fata tehnologiei. Suntem mici si inca mai avem multe de invatat ca sa ne perfectionam tehnica, dar speram ca, prin lucrurile pe care le facem, sa contribuim si noi la trezirea si indreptarea atentiei publicului catre micii artizani locali, care merita mai multa apreciere decat orice designer de talie mondiala! Ne manifestam dreptul la libera exprimare prin crearea propriului stil. Vrem sa fim unici, inediti, iesiti din comun si suntem siguri ca exista si alti oameni care gandesc la fel si care sunt capabili sa ne aprecieze creatiile.”

 Cezar, Bianca, existam! Ne place handmade-ul, unicitatea. Apropo, sa stii ca si eu cos pe etamina! Chiar sunt pe cale sa finalizez prima fata de perna dintr-un set care, asa sa ma ajute Domnul, va include si o cuvertura!

Dragele mele, sa stiti ca nu mi-a fost usor sa scriu prezentul articol. Aceasta, deoarece eu nu citesc niciodata materialele, inainte de a scrie. De obicei, nu mi-e dat sa aflu nici atatea amanunte, nici atata ardere si entuziasm, la dublu, intr-un singur material! Chiar si asa, „ard” eu destul, cu fiecare articol, si poate de aceea si reveniti la intalnirile cu artizanii romani, pe care vi le propun. Nu aveti de unde sa stiti, dar va recunosc ca ma simt epuizata dupa cele mai multe articole despre care aleg sa scriu. Transmit, la cald, ceea ce simt citind informatiile trimise de cei care accepta colaborarea cu mine.  Oare, am reusit sa va fac sa simtiti ce insumi am simtit?

Alegeti handmade, dragele mele! Este lucrat cu foarte mult talent si suflet, si ne prinde cel mai bine! Stiti voi, accesati bannerul L’Ateliemn, din stanga blogului acesta si ajungeti fix pe pagina de prezentare a celor doi. Pe data viitoare!

Această prezentare necesită JavaScript.

Lasă un răspuns

