Stil. By RMG!

Da. Bun venit, tuturor. Daca ar fi fost sa scriu fie si numai despre setul compus din corset si manseta, din piele, pictate manual, fotografia care insoteste articolul pe facebook, si tot as fi scris acest articol despre Ramona Sandu!  Dar am bucuria sa am cu adevarat ce prezenta, om si creatii, asa ca nu voi insirui cuvinte „de umplutura”, banale insotitoare pentru niste lucruri handmade, oricum ar fi ele, handmade sa fie!

Ramona Sandu. Viata! Aproape ca ne-am cunoscut. Sau, pesemne, ne vom cunoaste. Este psiholog, terapeut ocupational in cadrul unui O.N.G. care a ajutat un numar foarte mare de persoane cu nevoi speciale, printre care, si pe cea care scrie acum, si pe sotul meu.

Nu vreau sa sensibilizez pe nimeni cu activitatea Ramonei din cadrul acestei fundatii, care urmareste sa integreze persoanele cu dizabilitati in societate, dar se cuvine sa spunem ca, mesterind ocupational, impreuna cu beneficiarii fundatiei, Ramona si-a dezvoltat si ea talentul creativ. A prins gustul artei handmade, si a inceput sa ia totul in serios, pictand, pentru inceput, tricouri din comert.

„Stiam ca ceea ce ma caracterizeaza este ceea ce pun pe tricouri, nu tricourile in sine. Ele trebuiau sa fie cat mai simple si dintr-un material calitativ pe care sa se poata picta. Incet, incet am diversificat gama si am trecut la fuste, rochite, esarfe, chiar si haine mai groase de iarna.”

Mi se pare grozav tot interesul pe care si l-a dat Ramona, sa cumpere o masina de cusut si sa invete sa realizeze ea insasi tricouri, descusand tricori vechi, realizand tipare, dupa acestea…

„Feed-back-ul pe care l-am primit a fost acela ca o fabrica nu poate face niciodata ceea ce pot face doua maini care pun pasiune si daruire. Mi s-a spus sa nu mai cumpar tricouri din comert pe care sa le pictez ci sa le creez eu, asA cum imi ies, cu linia cusaturii nemasurata la milimetru, cu ata neasortata perfect materialului. Daca o mana nu seamana cu cealalta atunci nici ceea ce iese din ele nu este perfect si asta este frumusetea lucrului de mana. Nu cautam perfectiunea ci autenticitatea!”

Ramonei ii place sa decoreze hainele, iar pentru asta, s-a gandit sa revalorizeze lucrurile din lada bunicii si a mamei, de zestre, pe care le aplica pe posete, rochii, etc. Ii mai place sa picteze pe piele.

Personal, ma simt inspirata de Ramona, cum sunt si de Monica Ava: nu cred ca in moda exista limite, nu cred sa conteze vreun pic parerea oricui, despre ce si cum imi place mie sa port! Stiu si eu sa cos, am si eu macrameuri, mai vechi, si mai noi, create de mama, imi plac asimetriile, culorile optimiste… Rezonez cu stilul Ramonei.

Bratara sa manseta, din piele, pictata, ma va urmari mult timp! Dar nu o invidiez pe Ramona. O admir pentru curajul exprimarii de sine si pentru meseria pe care si-o practica in beneficiul unor persoane vulnerabile, ca cei din cadrul fundatiei care a angajat-o. Ii urez Ramonei sa aiba curajul de a dezvolta pasiunea sa pentru handmade, pentru ca are tot ce ii trebuie pentru succes: cultura, simt estetic, ambitie, talent, putere de munca. Asteptam, asadar, un semn ca este gata sa ne vanda creatiile sale, in propriul magazin online, cat de curand!

Pe data viitoare, dragele mele! Va multumesc foarte mult pentru vizita, care inseamna sustinere, din partea voastra, pentru ceea ce incerc, de atatea zeci de articole, sa determin: indragostirea  a cator mai multi dintre voi, de handmade. Care este special si ne prinde atat de bine!

(Puteti accesa bannerul Ramonei, pentru a vedea mai multe dintre creatiile sale. Il gasiti in partea stanga a acestui blog.)

Această prezentare necesită JavaScript.

Lasă un răspuns

