Brandusa, hranita de pasiunea sa pentru papusile handmade.

Bun gasit, iubitori de handmade! Reintalnirea aceasta a noastra, dupa o luna de zile de la precedenta, ma emotioneaza foarte! Scriind despre artizani si despre creatiile lor, m-am trezit, din iubitoare de handmade, in ultra-impatimita de handmade! Am invatat- si invat!- sa imi realizez hainute si accesorii pe gustul meu, inspirata de creatori despre care am scris, de la care, poate, am cumparat, pe care, sigur, ii iubesc!

Cred ca au trecut doi ani de cand am inceput sa scriu, pe acest blog, despre handmade. De Dumnezeu am fost inspirata sa fac aceasta! Oameni minunati am intalnit in cadrul acestui proiect personal prin care incerc sa sporesc dragul romanilor pentru lucurile realizate manual! Minunati! Pana la urma, exista, in tara noastra, o casa, macar, unde o mama, o sotie, o sora, o bunica, sa nu ne fi crosetat sau tricotat, cusut sau brodat cate ceva? Vreau sa constientizam si sa apreciem, sa pretuim si chiar sa iubim ceea ce putem face in casa, cu mainile noastre! Ceea ce ni se daruieste, handmade!

In prezent, artizanatul este mult mai mult si mult mai bine promovat, existand destule targuri de profil si chiar campanii de promovare. (Vezi ROMANDRIA- trustul INTACT.) Eu voi scrie de acum mai cu seama atunci cand sunt extrem, extrem de atrasa de un anumit stil, sau de omul din spatele creatiilor care imi plac. Cum este cazul, chiar in acest articol. Asadar:

 Oanca Brandusa, a postat urmatoarele cuvinte, de indata ce am dat accept cererii sale de a a fi membra a Clubului Iubitorilor de handmade, grup infiintat de mine si care are in prezent peste 3000 de membri:

„Pasiunea mea, la care nu voi putea renunta niciodată. (Atasase o poza cu papusi, creatii proprii.) Îmi dă oxigenul de care am nevoie. Îmi dă multa satisfactie si puterea de a merge mai departe. Este o alta lume, in care uiți de toate si de timp atunci când lucrezi; uiti ca poate nu ai mancat deoarece pasiunea te hrănește si la propriu si la figurat.”

 Brandusa, m-a cucerit instantaneu! Nu doar pentru ca imi plac papusile (am nevoie de candoarea lor!), ci pentru ca iubeste atat de mult ceea ce face! Pentru ca este un om atat de onest si deosebit de simplu si bun!

Premiata, in tinerete, la concursuri si festivaluri de teatru, remarcata de presa pentru talentul sau de manuitoare de papusi si marionete, Brandusa si-a dorit nu peste mult timp sa invete sa realizeze ea insasi unele ca acelea. Astfel, nu a ezitat sa-si concretizeze degraba fascinatia pe care o avea pentru personajele carora le dadea viata pe scena. Iata ce ne spune Brandusa, despre conceperea primei sale  marionete:

„Am folosit mijloace rudimentare, la inceput… Mi-am ranit degetele, atunci când cozile de lemn ale maturii deveneau schelet de mâini si de picioare. Ziare înmuiate, stoarse, amestecate cu aracet, cu praf de creta si frământate mai ceva decat cozonacii! Bucăți de lemn rotunjite la capete, smirgheluite…  Modelam apoi bucățille acelea de lemn.  Asezam pasta de hartie pe bucata de lemn si începeam modelarea capului. După uscare urma furnizarea, pictarea fetei, îmbarcarea si,  cel mai dificil lucru, punerea marionetei pe fire de guta.”

In prezent, Brandusa noastra este responsabila cu acte, intr-o companie, studiourile (Animafilm sau cele particulare) in care a lucrat, desfiintandu-se, in timp.

„Pentru a ma relaxa si mai ales când ma apuca dorul, ma retrag în camera unde am teancuri de carpe, masina de cusut si ma apuc sa lucrez ceva. Ceva ce nu am inca in minte, ma inspira materialele. Parca fiecare material are o poveste a lui, pe care mi-o transmite. Când ma apuc de lucru nu m-as mai opri, dar ma uit la ceas si îmi dau seama ca mai am doar patru ore de somn. Abia astept sa ma întorc si sa continuu!

Când intru intr-un magazin de materiale, eu incep sa le pipăi si sa îmi spun ca asta merge la piele, asta la rochiță, etc…. Nici vorba sa ma uit la ceva pentru mine! Daca in drumul meu observ o Mercerie, nu ma pot abtine sa nu intru. Imposibil sa nu mai cumpăr niste pasmanterii, niste lână sau mohair pentru peruci.”

Dragi prieteni, creatori si consumatori de handmade, eu atat am avut de spus despre Brandusa, acum. De maine, ma intorc si eu la lucru, crosetez o fusta luuuunga! Ca si Brandusa, sunt si eu „infectata” cu „microbi”: ador sa crosetez! Ea, sa creeze papusi. Daca va doriti si voi una, in costum popular, poate, sa o faceti cadou cuiva din afara tarii, cu dor de casa, sau vreunui strain, iubitor de Romania, o puteti contacta dand click pe numele sau scris cu caractere rosii.

Si nu uitati: Alegeti intotdeauna handmade, este lucrat cu atat de mult suflet!

Pe data viitoare!

Această prezentare necesită JavaScript.

2 gânduri despre „Brandusa, hranita de pasiunea sa pentru papusile handmade.

Lasă un răspuns

